Torsdag

Vilken bra dag jag har haft idag! Ledig torsdag och den började redan kl 7.15 med frukost i ridhuset till en julig film. Riktigt mysigt!

Kl 8 satt jag på första hästen och idag var Gigen först. Fint väder, vindstilla och uppehåll(med stort plus för soluppgång) så red vi ut. Gigen tyckte det var såå kul att komma ut och få titta sig omkring lite. Vi har ju ridit mycket ute sen han kom men dem senaste veckorna har de blivit mycket ridhus just för att det har varit mörkt efter jobbet och dessutom skitväder.

Bonnie var näst ut och henne tog vi i ridhuset för idag skulle Eva prova rida på henne. Eva äger Bonnie men har aldrig ridit henne innan, det är bara jag som ridit henne sen hon kom hem till oss. Allt gick super och Eva sken som en sol efter ridpasset, så något rätt måste jag gjort med lilla ponnyn hehe

Lucky hann jag med också idag, blev en snabb joggingtur i ridhuset för att få bort den värsta energin och sen var de uteritt för henne också. Hon skötte sig super och blev dessutom lite putt när vi vände hemåt haha vi får rida mer ute haha

Sence, mins kusins häst red jag också idag med sällskap utav Eva och hennes häst. Vi tog en snabb runda på vägen för jag hade lite andra planer vid middagstid.

Jag invigde våran dusch i ridhuset och den fungerade utmärkt till mig haha körde till Ystad för lunch och hann även med lite shopping. En “julig” tröja och en fin jacka på rea fick följa med hem.
Mina hundar stannade hos hästarna när jag var borta så fick snällt köra och hämta dem små liven som tyckte att det var väldigt svårt att vara där utan sin matte haha körde även inom djuraffären och hämtade mat och beställde halsband och koppel till Loco.

Tanken var ju sen att jag skulle till gymmet men jag råkade hamna på mitt favorit fik och där utav en slump satt en kompis med sin dotter. Så där slog jag mig ner så gick de någon timme där haha efter fikat så körde jag till gymmet och brände av ett lättare magpass. Måste bli starkare i bålen, mina ben har jag blivit ganska så stark i nu men bålen måste jag jobba vidare med.

image

Döende små pojkar 😂

Leave a comment