Tråkväder

Åh vilken hemskt trist väder vi haft idag HELA dagen. Regnat, blåst och varit kallt. När jag kom till stallet så regnade det fortfarande, tog in Bon och Gigen. Gigens täcken hade regnat igenom, riktigt dåligt! Men sen har de ju regnat sjukt mycket också, ska regna ännu mer imorn. Han fick gosis, fleece och ett innertäcke på sig för att bli lite varm i kroppen. Bonnie täcke hade också regnat igenom men hon har så tjock päls så det har liksom lagt sig utanpå henne.

Bon red jag först och tanken var mest lite repetition för hon har varit fin på sistone och jag har inte kunnat rida på två dagar så ville bara kolla läget. Men hon var super tråkig med halvhalterna så det fick bli en ordentlig genomgång på dem, hon fattade snabbt och vi båda var nöjda.

Gigen skulle bara joggas och det blev en snabb jogg på 30 min för honom. Han är så oliksidig och det märks tydligt när han joggas, blir ett pass med cavalletibommar för honom imorn.

Lucky spände sig lite i början idag, men hon behöver tid på sig att förstå att det händer inget farligt eller jobbigt. Det gick fort över och hon jobbade på bra med övergångar och tempoväxlingar. Ska rida henne imorn också så hon känns förhoppningsvis lika fin då som idag.

Om vädret tillåter så ska Bon gå på fältet imorn och få ett kondispass, helst Lucky på fältet också men det får vädret avgöra.

image

Får bli en selfie idag då jag inte haft tid att fota några pållar idag 😀

Leave a comment